Friday, November 7, 2008

October


What have happened in October? Eigenlijk niet zo heel veel. Gewoon mijn "normale" leventje.
Ik heb deze maand denk ik alle soorten weer gezien: (zomer)zon, regen, koude wind, sneeuw en dan weer zon! Maar het is waar: The Fall in Vermont is Beautiful! Ik ben niet echt een grote natuurliefhebber, geef mij maar een drukke stad, maar hier is het echt heel mooi. Het is heeel rustig, geen dronke mensen 's nachts op de straat schreeuwend, geen taxi's/trams die geluiden maken, helemaal niks. Als je buiten loopt sprinten de eekhoornen langs je, je hoeft niet uit te kijken voor hondenpoep of een ander soort troep. Na de fall kwam de eerste sneeuw (eind oct.) maar niet een beetje sneeuw. Nee, de hele dag sneeuw. Na 1 dag was alles wit voor 2 dagen, daarna kwam de zon weer en smeltte het natuurlijk. (Ik snap echt helemaal niks van het weer hier. Het is echt helemaal gemixed!)

In de weekenden is er behalve de schooltripjes en de schoolfeesten niet veel te doen. Ik ben naar 2 school"feesten" geweest en they suck! Voor de Amerikanen is het nog best leuk, maar nadat je de feesten in Amsterdam hebt meegemaakt, valt (bijna) alles tegen. De schooltripjes daarintegen, zijn wel super. Deze maand zijn er 2 tripjes naar Boston geweest. Alletwee de keren ben ik gegaan en alletwee de keren ben ik langer gebleven (Ik ben naar de boardingschool van Eva de Lozanne geweest en de 2e keer ben ik met Joelle bij vrienden van mijn ouders blijven slapen). Met de 1-daagse schooltripjes zie je meestal alleen maar de Newburystreet (shopping) maar toen ik er langer was, had ik ook echt tijd om de stad te zien, incl. Harvard. Zoooo mooi!
(Just wait Harvard, you'll see me back;))

Wat we ook hadden in October was LI-weekend. Dat is een weekend waar onze school tegen Lyndon Institute een jaarlijkse footballgame speelt. Dit jaar was het voor de 104e keer. Een week ervoor begint elke jaarlaag met het maken van een skid (toneelstukje), float and het decoraten of the hallways. De hele week is de dresscode verandert naar groen en wit en de spitit is niet normaal. Het bijzonderste is de dag van de footballgame. De game zelf is niet zo super speciaal, maar de studentbody! Het is onbeschrijvelijk. De hele school kwam naar de footballgame in groen en wit, zingend, yellend, full of energy en ook LI had een grote groep. Tijdens de game schreeuwt iedereen zich kapot! En na de game (die we natuurlijk hadden gewonnen) rent iedereen het veld op, juigend. We hadden ook een "victorydance", maar die was zoals gewoonlijk niet echt exciting. Omdat de maandag daarop ook de hele school was komen juigen voor een soccergame, zelfs toen het begon te regenen, hadden we een vrijdag free gekregen!:D

School gaat goed. I'm horor roll- which means that my average is higher than 85. Daardoor mag ik nu 1x per week studyhall skippen en ik mag overal in het huis studyhall doen. (Normaal moet je aan je bureau zitten, maar ik mag in me bed, beneden in de "woonkamer", waar ik maar wil. Even snel door alle vakken.
Biologie - tsja.. ongeveer hetzelfde als op het Barlaeus alleen doen we veel meer proefjes en gebruiken we microscopen om allerlei cellen te bekijken.
Physics - heel veel projecten. Zo moesten we een boot maken van karton en tape en nu maken we een mouse-trap-car.
Guitar - we moeten nu ook voor gitaar in chapel gaan spelen. Er zijn best vaak optredens in chapel: chapeltalk, zingen, muziekoptredens, dans, presentaties, etc.
Public Speaking - We hebben debat achter de rug. Nu zijn we bezig met onze 15 min-durende-informational speech. Ik heb mijne gelukkig pas in November. Ondertussen gaan de chapeltalken ook gewoon door, de helft van de klas is al geweest....
Triginometry - voor wiskunde is mijn average eindelijk hoger dan 80 - dus geen bijles meer. Ook voor wiskunde hebben we een project: we moeten bereken hoeveel het kost om het dak van de directeur te vernieuwen (hij heeft echt een heeeeeeeel ingewikkeld dak, allemaal rare hoeken).

Het leukste/ meest Americaanse wat is gebeurd in Ocrober is toch wel HALLOWEEN! Ik ging met Joelle en Anne Marije (the three Dutch girls) naar een Halloweenwinkel al die pakjes aanpassen. Het is echt waar: met Halloween hebben meisjes eindelijk een "reden" om als slet te verkleden. Alle pakjes die we hebben aangepast zijn dan ook heeel kort! Ook zie je de hele avond kleine kindjes trick or treaten. Zo lief. Het lijkt heel erg op onze Sint Maarten (ipv een lampion hebben zij een zak in de vorm van een pompoen en alle kindjes zijn verkleed)
Wat ik helemaal ben vergeten te vertellen is dat ik een originele Pompoen heb gemaakt (met zo'n gezicht erin en alles!!)

No comments: