Saturday, September 27, 2008

September

Na een lange tijd is hier dan eindelijk weer een update. Ik ben hier nu al iets meer dan 5 weken en heb the best time of my life. Ik ben inmiddels van kamer verwisseld (wel zelfde huis), omdat twee meisjes uit mijn dorm een hele erge ruzie hadden gekregen (de een dacht dat de ander een shirtje had gestolen van haar, het andere meisje ontkende=> ruzie - echt een meidenruzie). Dus nu slaap ik in een 2pers.-kamer met een Amerikaans meisje: Sara.
Ik merk wel echt dat ik in een girldorm slaap. We hebben elke week een "dormmeating" waar we de afgelopen week doornemen en opkomende evenementen bespreken. Op de een of andere manier eindigt het gesprek altijd met een "who likes who" en bekritisizeren we alle jongens. Ook bestellen we bijna elke week wel een keer Chinees met zn allen.









Natuurlijk is het niet alleen maar relaxen, ik moet ook gewoon naar school en krijg helaas ook gewoon hw :( Voor wiskunde moet ik nu ook naar een learningcentre-iets (een soort bijles) omdat mijn gemiddelde 76 is (en mijn lerares wil dat iedereen hoger dan 78 heeft!!). Wist je trouwens dat lager dan een 65 een onvoldoende hier is!! Zo gemeen.

Ik heb nu ook de datum voor mijn chapeltalk (20 nov.) ik heb dus nog even de tijd. We gingen deze week oefenen en elke keer als ik achter de microfoon sta moet ik lachen, terwijl ik een serieus verhaal aan het vertellen bent. Daar moet ik dus nog even iets aan gaan doen:S
Voor de rest heb ik nog geen detention gekregen, wel 3x huisarrest omdat ik en Sara 2x te laat het huis uit waren 's ochtends en omdat ons bed een keer niet was opgemaakt.


Mijn dagelijkse programma:

06:40 - proberen op te staan, douchen, aankleden.
07:20 - de tijd waarop je het huis uit zou moeten gaan
07:20-07:55 - ontbijt
8:00 - chapel
8:30- les
10:50 - Lunch (ik heb als eerste lunch, sommige hebben vanaf 12 uur lunch)
11:30 - les
3: 10 - UIT!!

- activiteit (Ik doe vaak tennisclub en soms Artclub/work out in Gym/...)

17:30- 18:30 - dinner
19:30- 21:00 - study hall
21:00- 22:00 - free time
22:00 - curfew
22:30- in bed
22:45 - licht uit.

Als je te laat het huis uit bent, bed een paar keer niet opmaakt, kamer heel rommelig is, dan ben je grounded (voor the free time van 9 tot 10). Andere dorms hebben andere regels: je mag 2x iets fout doen in de week, bij de 3e x. ben je helemaal grounded op vrijdag + evt. weekend (Meteen na school naar huis+ 's avonds thuis). Dus eigenlijk ben ik best wel lucky.



In de weekenden is het schema natuurlijk anders. De afglopen weekenden ben ik gaan winkelen (Love everything: Abercrombie, Hollister, American Eagle, Victoria Secret etc. -) en natuurlijk veel te veel geld uit gegeven... Sommige weekenden doe ik niks, lekker bijslapen, beetje met vrienden niks doen, film kijken, elkaars haar knippen, bowlen :P (bowlen en film zijn de enige dingen die je kan doen in St. J.).


Een paar weken geleden was ik in het weekend gaan White Water Raften!! Echt heeel leuk. Vrijdag avond met een lange (zingvolle) busrit naar ... een plaatsje. We sliepen in een soort grote tenten, (wel met stapelbedden en douches, dus niet echt kamperen:P). Je moest wel voor je eigen eten zorgen, wat ik natuurlijk pas daar hoorde, dus heb ik meegegeten met het eten van anderen:P De volgende dag vroeg op en met onze wetsuits, zwemvesten, helmen en peddel in het kleine rubbere bootje de rivier op. Je zit niet vast dus het ligt aan je eigen grip of je in de boot blijft (of in het water). Het was echt een van de leukste dingen die ik ooit heb gedaan. Je krijgt grote golven over je heen, en het enige wat je hebt is je peddel. Ook gingen we als Balou (beer in Jungle Book) op onze rug met de rivier mee stromen. Als je van een beetje avontuur houdt, raad ik je het echt aan.

Dit weekend was "Open-house". Alle dorms hadden hun dorm in een thema versierd. Wij waren "The wizard of Oz" - een hele bekende Amerikaanse kinderfilm. Iedereen van mijn huis was verkleed als : de goede heks, de slechte heks, een vogelverschrikker, Dorothy een klein meisje, een ijzerenman, een leeuw (moi) en nog een paar dingen.


Ik ben al helemaal gewend aan dit wereldje hier and I love it. Ik zou hier heel graag een jaar willen blijven (het is heeeel ongebruikelijk om alleen maar voor een semester te blijven), maar helaas kan dat niet. Wel ga ik misschien terug in Juni om iedereen te zien graduaten en voor Prom =D (Ik kan gewoon naar Prom, heel veel mensen komen terug voor Prom. Nu alleen even een Seniordate vinden, maar dat gaat wel lukken ;))

Eens in de zoveel tijd kan je 1 dollar betalen (voor een goed doel) en dan mag je 1 dag zonder dresscode naar school. Laatst hadden we zo'n dag (voor food and fuel for families) en toen zijn we ook met de hele school door St. Johnsbury gaan lopen.

No comments: