Monday, August 25, 2008

JuliaUSA- eerste dagen

Vrijdag 22 augustus
5:00 - Mijn wekker gaat en ik sta voor de laatste keer (voor de volgende vier maanden) op in mijn eigen lekkere bedje. Ik spring nog even snel onder de douche, pak mijn laatste spulletjes, zeg Anna en Ollie (die om kwart voor 6 naar me huis was gekomen!!) gedag en stap met mijn ouders in de taxi. Ik kijk nog een keer naar mijn huis /school en heb nog helemaaaal geen "homesick" gevoel. Ik had mijn laatste week in Amsterdam een leuk afscheidsfeest - mijn kamer hangt al vol met alle kleine herrinneringetjes- en donderdag avond nog mijn beste vrienden gezien, dus had een goed afscheid.
Eenmaal bij de bagagedrop-balie-ding op Schiphol kwamen we erachter dat we Anna's paspoort i.p.v. Pieters paspoort hadden meegenomen. We hadden nog 45 min. dus Pieter sprong de taxi in en haalde het uiteindelijk net. Na totaal iets van 9 uur vliegen kwamen we aan in Montreal (Canada), waar iemand MIJN KOFFER had meegenomen, i.p.v. zijne. Ze waren alletwee best groot en geel (:P) maar je moet wel echt een domme, blinde idioot zijn om zoiets stoms te doen!! Door die grote idioot zat ik 2 dagen zonder mijn koffer (gelukkig had ik wel wat kleren in P&S' tas, dus ik kon even vooruit). Na een 3 uur durende autorit, reden we St. Johnsbury binnen. Het is ontzettend klein, maar wel heel mooi (en geen ambulances die 's nachts voorbij je raam rijden).
Ik slaap in de kleinste dorm van de campus. In totaal 8 meisjes en 5 procters/proctors? (Dormparents) die elke dag van shift wisselen. Ik slaap in een kamer met twee andere meisjes: Flavia (brazilie) en Cindy (China). Dit weekend was een soort introductieweekend. De campus is heel groot, met echte footballvelden, zwembaden, tennisbanen, gym. De kantine is echt als bij Meangirls. Veel tafeltjes, mensen veel vriendelijker dan in Meangirls:P, en lekker eten!! 's Ochtends bagels, fruit, cereals, allemaal soorten ei. En 's middags en 's avonds echt met zo'n dienblad langs de keuken, waar je enorme porties krijgt! Veel mensen (vooral meisjes/vrouwen) zijn hier echt heel erg dik. Ook in winkels is vaak de kleinste maat L en moet je heeel blij zijn met een M. Ze hebben ook vaak XXL, hebben wij dat in Amsterdam?

Vandaag is het maandag (25 aug.) en krijgen we onze leraren/klaslokalen te zien. Ik had gister wel al een engels test (heel makkelijk, niveau ligt hier veel lager) en wiskunde (heeel moeilijk met die engelse wiskunde termen, maar ook daarbij ligt het niveau veel lager).
Morgen beginnen de lessen pas echt, met dresscode en al! Jongens moeten blouse, stropdas, geen jeans en geen baardjes en meisjes iets met kraag (blouse), geen jeans, geen stukje blote buik, voor de rest best vrij. Houd je er niet aan dan krijg je detention. Ik had al bijna huisarrest gisteren omdat ik te laat thuis was...
Het weer is nu nog heel lekker.. echt zomerweer, maar over een paar weken is het al ijskoud en over 1,5/2 maanden is er al kans op sneeuw!

7 comments:

Beau said...

Juul, het klinkt allemaal super vet! Wow btw over een week is Semmie ook al weg: ubervreemd, opeens een klas met 26!! We hebbn vandaag voor t eerst Ctc gehad echt vreemd vak (in de aula..) en we hebben t eerste halfjaar niet Olga maar... ik weet niet hoe ze heet, Oh toch wel, Vanessa. Uberwierd maar wel vet. Het gaat allemaal over kunstreis en zo (suuuuuper vet). Je verhalen klinken echt leuk. Heb je al vrienden gemaakt? En zijn die meisjes wel aardig? Vast niet zo aardig als wij allemaal ;) Mis je al best wel een beetje, kus Beau

JuliaKlapwijk said...

Is Sem over een week al weg!! Dat gaat ook snel zeg. Hij blijft een jaar weg toch? Ik hoop dat het hem lukt.
Qua mensen hier en op Barlaeus is dat iedereen hier nieuw en alleen is en daardoor veel meer open en je veel makkelijker vrienden maakt. (zijn ook best een paar leuke jongen;-)maar dat vertel ik je allemaal wel via mail/skype.)
Ik heb hier nu al verschillende vriendengroepen (ken ze natuurlijk nog niet heel goed, maar toch) veel meer dan op het Barlaeus, maar natuurlijk mis ik wel wat mensen van het thuis. Gaan we snel skypen? Kus xXx

Mirjam said...

Heee!
Ik ben mirjam mansink en ik wil ook graag naar amerika! ik vroeg me af met welke organisatie jij gaat of hoe je het gedaan hebt!
Groetjes Mirjam

romeeswaab said...

Hey Juulepuul!
Sorry dat ik zo terribly(spel ik het goed? zou jij moeten weten;)) lang niets van me heb laten horen, ik had echt een en al groot drama met .. ja, je raadt het al.. Paul!
Maar dat is echt te saai om je nu te vertellen, dus dat doe ik wel tijdens het skypen.
Heb je daarvoor al een account gemaakt?
En weet je de precieze uren al waarop we kunnen bellen?
Ik ben echt zoooooooo benieuwd hoe j het hebt daar! Hoe zijn de jongens? (Duh, das vraag numero uno;))
Hoe zijn je roommates? Hoe zijn je lessen? Je leraren? Hoe is je chearleading-team? Kun je er wat van?
Hoe reageren mensen op het korset?
Hoe is de kantine?
Is het huiswerk maken een hell?
Heb je voldoende slaap, rust en computertijd?
En lijkt het niet alsof je op een soort van 4-maanden durend kamp zit waarin de tijd voor je is ingepland en je geen vrijheid hebt om te doen wat je wil en al helemaal niet wanneer je dat wil?
En bevalt je dat?
Heb je al ruzie gekregen met irritante schoolhoofden daar?
Vrees niet, dit waren nog niet eens de helft van mijn vragen..
En reken maar dat ik details wil!
Het liefst all the dirty too;)

Juul, ik mis je!
Ik ga je echt doodknuffelen als je terugbent:)

Beaucoup de plesir, ma chèrie!

romeeswaab said...

Oh wat super irritant, ik kan mijn comment niet eens veranderen/bijstellen!:O
Ojeetje, wat erg:p

olivier said...

JUUUL! ik zou je echt supergraag smsen, maat dat zou je zo ontzettend veel geld kosten, dus ik wachte even totdat ik niet meer kon wachten een berichtje te sturen. maar wow, het klinkt echt superleuk daar, en ook gezellig dat je niet in zo'n groot huis zit. hoe is de jap en de braziliaanse?
en wat kut van je koffers :S maar dat is gelukkig wel weer goed gekomen :)
ennuh, niet zoals al die mieskes daar worden he ;) FATASS! hahahha, grapje ;) ze zullen zeker verbaasd zijn over je sicpack ;) hahhaa, hoe is public speaking trouwens?! :P
post snel meer verhalen en een paar foto's!

xx olivier

(ps. ik zou even dit doorsturen naar de cosmogirl of tina ofzo, want je schrijft echt als in zo'n meisjesblad :P misschien zijn ze aan een nieuwe rubriek toe? ;) )

Oliver said...

Hey Jule, ik heb je echt nu al gemist! Ik kan in principe heus wel een week zonder je heur, maar er was me zo iets overkomen dat ik aan jou moest denken en toen miste ik je heel erg en toen werd ik heel verdrietig. Ik ga het gewoon hier vertellen, al kan dat best schaamtelijk uitpakken. Maar dat geeft niet, ik heb toch al eeuwige schande voor mezelf gecreëerd. Ik was namelijk onderweg naar mijn eerste pianoles (ik ben Chopin aan het leren, vet mooi echt!) en ik was op de fiets. Zoals je misschien weet, zing ik heel vaak op de fiets, gewoon een beetje mee met mijn iPod. Ik zing niet heel hard of zo, maar ik playback wel heel duidelijk. :P Dus ik ging zo langs school, duidelijk zingend, en dat kijk ik een beetje naar rechts (richting school dus). Zie ik daar opeens Romee staan! :| Dus ik doen alsof er niets aan de hand was en heel uitvoerig zwaaien, maar eigenlijk schaamde ik me dus dood. :P Ik besloot toen dat ik dat echt aan iemand moest vertellen, en meteen bleek het dat jij de geschiktste zou zijn. Maar nee hoor, jij bent helemaal in Amerika. Maar dat allemaal terzijde. :P
Ik vind het heel leuk om over je nieuwe school te horen, het klinkt allemaal heel spannend. Goed om te horen dat dat Engels zo goed ging. Ik begrijp niet helemaal of het wiskunde goed ging of niet. Je zegt dat het heel moeilijk was met Engels, maar dat het niveau toch lager ligt. Hoe het ook zit, je doet het vast fantastisch!
Ik hoor ook trouwens (hier in die berichten) dat je Skype hebt. Wat is je skypenaam-ding? Kunnen we lekker bellen! :D Weet je nog die keer toen we 's avonds echt een paar keer iets van anderhalf uur belden? Dat was echt übervet! En nu kan dat gewoon weer (hoeft niet zo lang hoor :P), maar dan gratis!
Ik hoop in ieder geval snel van je te horen, mon amour. Tot over echt een eeuwigheid!